Darwin

13 oktober 2019 - Darwin, Australië

Een dag vroeger dan gepland een reisverslag. Morgen vertrekken we door het dun bevolkt gebied van Australië en blijkbaar is er niet overal wifi. Daarom zullen de volgende reisverslagen volgen wanneer het internet het toelaat.

Zaterdag zijn we van Cairns naar Darwin gevlogen.  Een vlucht van 2.30u met nogal veel turbulentie onderweg en bij de landing, maar we zijn veilig geland.

We waren wel veel te vroeg op de luchthaven. We hadden in gedachte dat de vlucht om 9u was, maar het was pas om 9.30u. De transfer naar de luchthaven met de huurauto was ook veel korter dan gedacht en het inleveren van de auto was enkel de sleutel in de brievenbus deponeren. Geen administratieve rompslomp.  Zodanig waren we 3u te vroeg op de luchthaven.

In Darwin logeren we in een luxueus appartement met een terras met zicht op de haven, een eet-en zithoek en een aparte slaapkamer met aanpalende badkamer.  Echt luxe en tel daarbij nog een heel uitgebreid ontbijtbuffet.... meer moet dat niet zijn.

Over Darwin :  Een leuke stad met winkels, restaurants en bars en veel wandelwegen.  Alleen, wandelen bij meer dan 30° is wel heel lastig.  Er is ook de waterfront, een plaats met allemaal kleine restaurantjes waar het lekker eten is met zicht op de haven.

Zondagmorgen zijn we dan vroeg opgestaan en naar de start van de Solarrace geweest. We zijn er het Belgisch Agoria Team gaan aanmoedigen.  De race loopt van Darwin naar Adelaide over een afstand van 3000 km, enkel voor wagens aangedreven met zonne energie. Het Belgisch team won verleden jaar de race door Chili. Dus duimen maar.

Groeten,

René en Rita

PS.  Het weer is hier in 2 woorden samen te vatten ....  Zon en Heet !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Grote zus en schoonbroer:
    13 oktober 2019
    Luxueus, mooi verslag en prachtige foto's.
  2. Geert D'Hooghe:
    13 oktober 2019
    Wel iets om jaloers van te zijn vooral het mooi weer. Geniet er nog van en stel het goed met de Camper.
  3. Geert en Tonia:
    13 oktober 2019
    Het allerbeste voor jullie verdere reis.
  4. Patrick vandromme:
    13 oktober 2019
    heb je de camper niet kunnen ruilen tegen die belgische zonnewagen ? ik blijf het in ieder geval nog altijd een uitstekende reiservaring vinden, om echt jaloers op te zijn
    stel het wel in die " middle of nowhere"
    groetjes
    Patrick
  5. Johan Vanhuyse:
    14 oktober 2019
    Prachtige verblijfplaats het allerbeste bij het verderzetten van jullie reis hou het veilig, fijn jullie reis te mogen mee volgen zo voel je je ook een beetje in Australie !!
    Groetjes Johan en Magda
  6. Bea en Filip:
    20 oktober 2019
    Precies National Geographic! Schitterend gewoon...