Katherine Gorge - Daly Waters - Devills Marbles

21 oktober 2019 - Alice Springs, Australië

Juist aangekomen in het rode hart van Australië : Alice Springs. Hier een heerlijke 30° en na 2 dagen terug wifi.

We zijn vanuit Cooïnda vertrokken en onze 1° stop was Katherine Gorge. Een natuurpark rond de oevers van de Katherine rivier die zich een weg baant tussen steile rotsen. Hier hebben we een wandeling gemaakt tot aan de lookout. Daarna, op weg naar Daly Waters, zijn we nog gestopt in Elsey NP. Een tegenvaller. We dachten te rijden tot aan de watervallen, maar de rijweg stopte en dan moesten we te voet 4,5 km verder. Bij een temperatuur van 40° zagen we dat niet meer zitten. Dan naar Daly Waters, onze slaapplaats voor die nacht. De Daly Waters pub is een historische pub waar de bezoekers iets persoonlijk achterlaten (wat we niet gedaan hebben) zoals slippers, hoeden, Tshirts en héél veel BH's. Onderweg nog gestopt in Larrimah met zijn "what happened to Paddy" bord, bekend van de eenzame fietser van Iedereen Beroemd. Doorgereden naar Devils Marbles, een hoogtepunt ! Allemaal granieten blokken in alle vormen en grootten kriskras op en door elkaar.  Heel mooi ! De wandeling van 4 km was dan ook heerlijk, temeer dat de temperatuur een stuk lager lag, maar de vliegen waren er wel nog.

Deze morgen zijn we om 5.30u vanuit onze campground vertrokken om de zonsopgang te zien op Devils Marbles. Gewoon indrukwekkend.

Onderweg naar Alice Springs zijn we de steenbokskeerkring overgereden.

Ondertussen hebben we al 2300 km gereden met de camper. Het rijden op de Highway is heel ontspannend. Je rijdt op cruise controll en er is geen verkeer.

De camperplaatsen zoeken we via de site van Wikicamps en de weg via maps.me.

In de camper is er airco zodat slapen geen probleem is.  We zoeken ook steeds de supermarkten Woolworth of Coles voor water, brood en alles wat nodig is om te koken. Daarbij is gewoonlijk ook de drankshop voor bier en wijn.

De vliegen hier zijn werkelijk zeer ambetant.  Daarom hebben we een netje gekocht. Het ziet er niet uit, maar wel handig om de vliegen weg te houden van je gezicht en oren.

Nu zijn we klaar om het rode hart van Australië te ontdekken met Uluru (de granieten rots), het handelsmerk van Australië.

René en Rita

PS: de temperaturen waren nog altijd hetzelfde ....Hot ! Alhoewel Alice Springs maar 31° haalt en 's avonds afkoeling brengt.

Een weerman is hier niet nodig.

1. Roland Baes:
    21 oktober 2019
    Ziet er allemaal fantastisch uit.
    Nog veel plezier
  2. Arnold erna:
    21 oktober 2019
    Rita met een netje is eerder romantisch
    Bij René is dat minder
  3. Grote zus en schoonbroer:
    21 oktober 2019
    Opnieuw prachtige beelden en mooi reisverhaal.
    Heel mooie foto van die 2 personen met hun vliegennetje. Iets om in te kaderen. Groetjes
  4. Adriaan en Sonja 👋👋:
    Nog veel plezier!
  5. Johan Vanhuyse:
    21 oktober 2019
    prachtige natuur amuseer jullie nog die vliegenetjes zijn toch een bescherming tegen die vliegen anders waarschijnlijk niet te doen er moet er maar één ambetant doen en het verveelt laat staan een zwerm !!!
  6. Gerda en Frans:
    22 oktober 2019
    Zelfs met jullie vliegennetje zien jullie er nog fantastisch uit. Nog heel veel plezier.
    En voor ons mooie beelden en verhalen .
    Liefs , Frans en Gerda
  7. Ingrid Bincquet:
    23 oktober 2019
    Leuke foto's! Ik denk dat het strontvliegen zijn?? Misschien zou een goede wasbeurt een oplossing kunnen zijn ipv da netje?💩
  8. Dries en ann Sofie:
    23 oktober 2019
    weer een mooi verhaal, prachtige foto's. Geniet ervan
  9. Tante Jo en Nonkel Georges:
    25 oktober 2019
    Al de rode rots bezocht?
  10. Oma en opa:
    26 oktober 2019
    Nee morgen naar Ayers Rock
  11. Tante Jo en Nonkel Georges:
    26 oktober 2019
    Hopelijk kun je ze nog bezoeken was in het nieuws dat de laatste toeristen er op mochten
  12. Marc Eeckhaut:
    27 oktober 2019
    mooie update, nog veel plezier verder...
  13. Ingrid Bincquet:
    28 oktober 2019