Van Litchfield tot Kakadu NP.

18 oktober 2019 - Katherine, Australië

Na 2 dagen zonder wifi  hebben we nu in Katherine Gorge  een campsite  met traagwerkende wifi. Oef.

Wat hebben we ondertussen gedaan?

LITCHFIELD NP, een 650 km groot park, vooral gekend voor zijn vele watervallen,  waarvan we er 4 bezocht hebben.  Hier is het ook veilig om  te zwemmen in de vijvers aan de watervallen (geen krokodillen), en dat heb ik dan ook gedaan in Florence- en Wangi Falls.  Een zalig gevoel in zoetwater zwemmen  tot onder de waterval. Heerlijk!

Je hebt hier ook reusachtige termietenheuvels waarvan the Cathedral  wel de grootste is.

Van daaruit zijn we door de Wetlands gereden. Op onze camping hebben we 's morgens onze eerste kangoeroes (of walibi's) gezien. Daarbij nog een moeder met een baby in haar buidel..schattig.

Langs de Mary River hebben we een zeer mooie wandeling gemaakt onder de bomen (dus niet te warm).

Daarna zijn we in Kakadu NP aangekomen.  Kakadu  is Aborigional land en het 2° grootste  NP van Australië.

In Ubirr vind je 20.000jr oude rotstekeningen,  maar bij 40° en geen schaduw was dat wel heel lastig.

Donderdag morgen hebben we de sunrise cruise gemaakt op de Yellow  river met een ervaren gids. Veel vogels gespot,  maar ook heel veel  gevaarlijke  zoutwater krokodillen.

Vandaag zijn we dan doorgereden  naar Katherine NP. Onderweg hebben we kunnen zwemmen  bij de Edith Falls.  Een paradijselijke omgeving!  Alles valt  hier  reuze mee,  enkel  de vliegen zijn verschrikkelijk ambetant.  We hebben nu zelfs een vlegennetje gekocht.

Het reizen met de camper is super, alleen moet je een beetje  zoeken en aanpassen  want je  leeft en slaapt  met 2 op een beperkte ruimte,  maar hier is dit zeker een aanrader.  We moeten wel regelmatig inkopen doen want ons eten maken we meestal zelf. Maar ook veel water, en wijn en bier voor 's avonds)

Zo, Dat was het een beetje

Groetjes

René en Rita

PS. Het weer is hier in 1 woord te noemen  HOT. Van 24° 's morgens  tot 41° in de namiddag.

Ondertussen hebben we vernomen dat het  Agoria Solar Team  wereldkampioen geworden is. We zijn fier dat we de teamleden hebben leren kennen bij de start in Darwin.

1. Patrick vandromme:
    18 oktober 2019
    jullie verhaal wordt van langs om meer om van te watertanden, effenaf prachtig wat jullie allemaal meemaken, alleen van die extreme hitte ben ik niet jaloers. geniet er nog maar goed van.
    groetjes van de petanquertjes
  2. Anne Mie Heldenbergh:
    18 oktober 2019
    Super dat we jullie zo kunnen volgen
  3. Geert Pattyn:
    Prachtig. Time of your live!!👍👍👍
  4. Adriaan en Sonja 👋👋:
    Mooi! Nog veel plezier!
  5. Arlette De Koninck:
    18 oktober 2019
    Die vliegen... bron van proteïnen dus eentje meer of minder tussen jullie boterham zal het niet maken!
    Die vervelende muskieten 's avonds vonden wij vervelender!
  6. Slangen Jeannette:
    21 oktober 2019
    Leuk om jullie avonturen te mogen volgen ! Dat jullie het Belgisch solar team bent gaan uitwuiven, heeft hen zeker geluk gebracht. Geniet er nog van ! Jeannette
  7. Mieke:
    21 oktober 2019
    Prachtig , gewoon prachtig .