Melbourne

17 november 2019 - Melbourne, Australië

Donderdag.... Valiezen maken en onze camper klaarmaken om af te leveren op de Apollo site in Somerton, een buitenwijk van Melbourne. 32 dagen hebben we met de camper gereden en 7380km afgelegd. Het was een heel leuke ervaring. Een taxi heeft ons dan naar Melbourne gebracht. Het zal wel even wennen worden aan de drukte van Melbourne, na de rust van de laatste weken. We verblijven in een heel mooi en ruim appartement in het centrum met wasmachine en droogkast... Handig om een wasje te doen. Na een wandeling in het centrum waren we beiden moe en nog niet gewend aan het stadsleven. Daarom hebben we maar naast de deur een pizza besteld en in ons appartement opgegeten.

Vrijdag en zaterdag hebben we ongeveer alles wat er te zien was in Melbourne afgelopen. De tram in het centrum is gratis, maar om naar St Kilda Beach te gaan moeten we wel een tramkaart kopen. Gelukkig was zaterdag een relatief mooie dag met veel zon en aangename temperaturen tot 20°. Melbourne zelf is een leuke stad met veel winkels, restaurants en terrassen en heel veel mooie hoogbouw. Een wandeling aan de oevers van de Yarra river is een aanrader. Op de rivier zijn heel veel ploegen met roeiboten die aan het trainen zijn.

Melbourne is zeker een aanrader, maar na 2 volle dagen hebben we het wel gezien.

Deze middag zijn we aangekomen in Sydney. We verblijven op 800 m van Coogee Beach. Het was zonnig weer toen we aankwamen, maar tegen 16 u kwam de bewolking weer opzetten en met de wind erbij was het terug maar 18°. Gelukkig voorspellen ze voor de komende dagen betere temperaturen.  Van de bosbranden is hier niets te zien.

René en Rita

PS,  Het weer in Melbourne varieerde van zonnig, bewolkt, enkele druppels regen, maar aan de frisse kant.  De verwachtingen in Sydney zijn gelukkig beter : Vandaag 21° morgen 27° dinsdag 32° woensdag 23°. Donderdagnamiddag komen we naar huis, maar het zal weer 30° worden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sabine:
    Veilige terugreis. Bedankt dat we wat mochten 'meereizen'
  2. Vanhuyse Johan:
    17 november 2019
    Een veilige terugreis maar geniet nog ten volle van de rest van jullie vakantie en van de zon, hier zien we ook de zon maar dit is meer een herfstzon !!!
  3. Sandy Van Gheluwe:
    17 november 2019
    Weeral mooie foto’s en reisbeschrijving,
    geniet nog van jullie laatste dagen 😎☀️ en save return @home!
  4. Heidi:
    17 november 2019
    Goeie terugreis! Deze week opnieuw genoten van jullie verhalen en foto's.
  5. Adriaan en Sonja 👋👋:
    👍Tot ziens👍
  6. Laflere rita:
    18 november 2019
    Mooie reisverhalen. Geniet nog van de laatste dagen. Veilige terugreis. Welkom thuis aan onze buren.
  7. Devarwaere ronny:
    18 november 2019
    aan alles komt een eind he' een goede terugreis gewenst,zal een onvergetelijke reis geweest groetjes
  8. Geert D'Hooghe:
    18 november 2019
    Geniet nog van jullie laatste dagen,en een veilige terugreis .
  9. Tante Jo en Nonkel Georges:
    20 november 2019
    Morgen vertrekken jullie weer naar huis,een goeie reis,hopelijk geen last gehad van de rook in Sydney!
    Grtjs zien mekaar in België