Back Home

23 november 2019 - Sint-Eloois-Winkel, België

Gisteren middag zijn we terug thuisgekomen na 60 dagen in Australië.  Het weer viel zeker mee, blauwe lucht, zon en 11°.  De aanpassing kon slechter.

We willen iedereen bedanken die ons gevolgd heeft. Ook de vele reacties via Facebook en reislogger vonden we heel fijn. Bedankt daarvoor !

Dat we thuiskwamen in een warm huis hadden we te danken aan Johan, onze buurman.  Ook het doormailen van onze post heeft hij prima gedaan.

Nu over Australië.  Na een jaar voorbereiden met veel opzoekwerk via Internet en Youtube, alsook raad van ons kinderen en vrienden, hadden we een programma.  De reis zelf was voor ons ook een beetje een avontuur.

De 1° keer Australie, de 1° keer zolang weg op reis en de 1° keer met een kampeerauto en kamperen..  We moeten zeggen, alles is heel goed meegevallen.

Australië is een prachtig land met heel veel hoogtepunten. We hebben 5 staten bezocht nl: Queensland met Cairns en het Great Barrier Reef, The Northern Territories met de nationale parken rond Darwin en Ayers Rock (het symbool van Australië), West Australië met Adelaide, de wijnvallei en Kangooroo Island, Victoria met Melbourne en de Great Ocean Road en dan New South Wales met Sydney en Bondi Beach.

De 2 maanden zijn voorbij gevlogen want er was zoveel te zien en te doen dat we geen tijd hadden om heimwee te krijgen.

De kampeerauto was super. Je moet geen valiezen in- en uitpakken. Gewoon toekomen op een campground, electriciteit aansluiten en je bent klaar om een aperitief te drinken.  Wel regelmatig een supermarkt opzoeken want ontbijt, middag- en avondmaal maakten we zelf klaar. De camper zelf was goed uitgerust met een gasfornuis, microgolf,frigo, klein diepvriesvak, afwasbak en zelfs een broodrooster.  Er was een toilet en douche, maar die is zo klein, dat we altijd gebruik maakten van de toiletten en douches op de camground. (Heel goed en netjes)

Wat je wel moet weten voor je een reis plant naar Australië is :

- De verre vliegreis (je bent min. 30 uren onderweg)
- De grote afstanden die je ter plaatse moet rijden (wij hebben iets meer dan 9000km met de wagen en de camper gereden, maar als je kiest voor binnenlandse vluchten mis je toch iets van dit uitgestrekte land).
- De grote hitte in het noorden (> 40°) en de vliegen.
- De kostprijs, de vliegreis, huur van de auto en camper en de hotels zijn niet goedkoop.  Ook door de vele km lopen de brandstofkosten op. De levensduurte in Australië kan je een beetje vergelijken met die in België.
Maar dit alles weegt niet op tegen het onvergetelijk avontuur dat we beleefd hebben.

Groetjes
René en Rita

Wie interesse heeft of tips wil... jullie weten ons wonen.

En wat het weer hier betreft .... Typisch Belgisch

1. Sonia:
    23 november 2019
    Leuk te lezen dat jullie goed en wel terug thuis na, en idd een heel mooie reis.
    Welkom terug thuis 🤗
  2. Erna en Arnold:
    23 november 2019
    Goed om te weten, jammergenoeg zullen we er niet meer geraken.
  3. Marleen:
    23 november 2019
    Mooi reisverslag en prachtige foto’s! Het was plezant jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Groetjes Gunther en Marleen
  4. Geert en Tonia:
    23 november 2019
    Fijn om te horen dat alles goed meegevallen is.
  5. Grote zus en schoonbroer:
    23 november 2019
    Blij dat jullie een fantastische reis beleefd hebben. Een mooie thuiskomst, en een blij weerzien. Prachtige beelden en onvergetelijke verhalen.
    Welkom terug.
  6. Adriaan en Sonja 👋👋:
    Welkom thuis!
  7. Tania:
    23 november 2019
    Ben echt "jaloers" maar zo blij dat het meeviel. Binnenkort eens afspreken om nog meer verhalen te vertellen? X welkom thuis
  8. Ingrid Bincquet:
    23 november 2019
    Eind goed, al goed! Veilig terug thuis. Nu nagenieten en starten met den album👍succes.
  9. Dries en ann Sofie:
    Welkom terug thuis
  10. Marina:
    24 november 2019
    Welkom thuis, en nu nog wat nagenieten van deze unieke ervaring👍
  11. Marc Eeckhaut:
    24 november 2019
    Welcome home,
  12. Viviane:
    25 november 2019
    Welkom thuis en leuk dat jullie een mooie reis hebben gemaakt. Kom maar eens langs om al jullie verhalen te vertellen grts viviane
  13. Myriam:
    27 november 2019
    Weer mooie herinneringen rijker, ik ook,... het was leuk (en goedkoop) om jullie avonturen op die manier te kunnen volgen. Blij dat alles goed verlopen is dat jullie veilig terug geraakt zijn, 👌🏻 En, waar gaat de volgende expeditie naartoe? 😱😉