Sydney

21 november 2019 - Sydney, Australië

Volgens velen één van de mooiste steden ter wereld, maar Sydney is vooral The Opera House en de Harbour Bridge.

Maandag zijn we vanuit Clovelly (we logeren in een buitenwijk nabij het strand) met de bus naar Sydney geweest. Een volledige dag sightseeing in Sydney. De bezienswaardigheden die we aangestipt hadden hebben we bezocht, zoals Circular Quay, Martin Place en St Marys Cathedral (om er maar enkele te noemen). Vooral de wandeling over de Harbour Bridge naar de overzijde, met van daaruit een prachtig zicht op The Opera House, was een topper. Evenals The Opera House zelf en de wandeling door de botanische tuinen. Dat was weer een prachtige plaats om foto's te nemen van The Opera House en The Bridge samen en natuurlijk ook een selfie.

Dinsdag was een rustdag met schitterend weer en dus een dagje strand en snorkelen. In de voormiddag op Gordon Bay waar ik een stingray gespot heb en in de namiddag op Clovelly Bay waar ik de befaamde Bleu Groper gezien heb. Misschien leuk om weten dat alle gropers groen-bruin worden geboren en ze vrouwelijk zijn. Pas wanneer ze 60 cm lang zijn veranderen sommige gropers van kleur : naar blauw en.... ze worden mannelijk. (raar maar waar).  De groper is een beschermde soort. Het is dan ook verboden te vissen op groper.

Woensdag een prachtige kustwandeling gemaakt (28000 stappen)van Coogee Beach naar Bondi Beach via mooie baaien en prachtige ruwe kliffen. Echt de moeite. Onderweg een kerkhof gezien, gelegen op een groene heuvel met uitzicht op de oceaan. Als laatste rustplaats zeker niet mis.  Bondi Beach is ook één van de bekendste stranden ter wereld, zoals Copacabana in Rio. Maar eigenlijk is het een groot zandstrand met surfers. Maar je moet het gezien hebben.  's Middags in Bondi Beach wel een lekkere zeevruchtenschotel gegeten. (Op alle stranden hier is alcohol en roken verboden en er staan blijkbaar strenge straffen op)

Vandaag, donderdag na het ontbijt de valiezen gemaakt en wachten op de shuttle bus die ons naar de luchthaven zal brengen voor de lange vlucht terug naar huis.

René en Rita

PS: het weer is een heel stuk warmer dan we de laatste 2 weken gewend waren.

Maandag bewolkt en zon (22°) = ideaal weer voor een stadsbezoek.

Dinsdag- Prachtig zonnig weer (30°) = echt strandweer.

Woensdag - voormiddag bewolkt, in de namiddag zon en blauwe lucht, ideaal weer voor een kustwandeling.

1. Mieke:
    Welcome home
  2. Tania:
    Prachtige foto's!
  3. Marleen:
    21 november 2019
    Weeral prachtige foto’s!! Goeie terugreis!!
  4. Luc Espeel:
    21 november 2019
    Mooi hoor! En een veilige reis terug.
  5. Ria:
    21 november 2019
    Het was een tof, interessant verslag van een prachtige gevarieerde reis. Tevens heel mooie foto’s 👍! In gedachten kon ik met jullie meereizen.
    Spijtig gaat de tijd zo snel en is jullie droomreis al afgelopen. Nu enkel nog de onvermijdelijke lange vluchten doormaken en veilig thuis komen met een reuzezak herinneringen.
    Veel groetjes en kom wel thuis!
  6. Marie-José Vogels:
    21 november 2019
    Ik heb genoten van jullie reisverslag. Veile reis terug en dan meteen de winterjassen aan. 😀
  7. Patrick vandromme:
    21 november 2019
    bedankt voor de mooie verhalen en foto's. zo hebben we van hieruit toch al een beeld van hoe het er ginder uitziet, mochten we daar ook ooit eens geraken( wat ik wel vrees hoor).
    veilig thuis en tot ziens
  8. Marleen:
    21 november 2019
    Het zal weer wennen zijn, hier in de kou en de regen. Gelukkig kunnen jullie terugkijken op een fantastische reis.
  9. Geert Pattyn:
    21 november 2019
    Blij dat we konden meegenieten van jullie reisverhaal ! Nu door de parochiezalen trekken met het volledige verhaal van jullie reis ! Welcome home
    Groeten van Geert en Marian
  10. Tante Jo en Nonkel Georges:
    21 november 2019
    De terugreis zal nu al gestart zijn,goeie reis,nog een laatste keer genoten van prachtige foto’s prachtige rotsen en natuur,Glenn overleefde het ook!
    Groetjes en kijken uit naar jullie thuiskomst!!
  11. Adriaan en Sonja 👋👋:
    Goeie reis terug!
    Wat een reis is dat geweest! 👍👍👍
  12. Bea en Filip:
    21 november 2019
    Bedankt voor de fijne reisverhalen de laatste weken. Fijne terugreis en hou je dikke truien maar bij de hand. T is hier frisjes.