De Barossa Valley en Adelaïde

3 november 2019 - Brighton, Australië

De 285 km tussen Port Augusta en Tanunda in de Barossa Valley is niet te vergelijken met de eentonige wegen die we gereden hebben. Gele graanvelden zo ver je kan kijken en zodra we in de Barossa Valley kwamen hadden we heel veel groen.  Leuk om daar te rijden. Ook het verkeer is hier heel wat drukker. In 1 km zijn we meer auto's tegengekomen dan 1000 km op de Stuart Highway.

In de Barossa Valley hebben we een ticket gekocht voor de butcher, bakery en wine autorondrit. Met een plan konden we een rondrit in de streek maken en daarbij konden we op verschillende plaatsen gratis 8 streekproducten halen. Zo hadden we een maaltijd samengesteld met mettworst, camenbert kaas, broodjes, gedroogd fruit, fruitpasta, olijven en pickels. Het belangrijkste was de fles Shiraz van Chateau Tanunda, het symbool en oudste wijnhuis hier.

Na de Barossa Valley zijn we via Adelaïde in Brighton aangekomen voor een 2tal dagen strandvakantie. Rond Adelaïde was het heel druk op de weg en we hadden even het gevoel om terug in België te zijn met de files en wegwerkzaamheden. Maar onze campeerplaats vlak aan het strand met uitzicht op de zee maakte alles weer goed.  's avonds genoten van een heel mooie zonsondergang.

Vandaag hebben we een strandwandeling gemaakt. Er was veel wind, maar ook zon zodat we toch een 20° hadden.  Op het strand vlak voor onze camper was er deze namiddag een trouwfeest.  Daar hebben we kennis gemaakt met Guus en Anja, een koppel uit Roermond die al 20 jaar een caravan hebben in Bredene. Dus ze kennen de Vlaamse mentaliteit wel en genieten ook van een aperitiefje.  We hebben dan ook samen met een wijntje heel wat reistips uitgewisseld.

Morgen vertrekken we naar Cape Jervis waar we dinsdagmorgen om 6 u de ferry nemen naar Kangoroo Island.

René en Rita

PS. Het weer hier is na wat we meegemaakt hebben...koud.  Zon en 20°.  De eerste keer geen airco nodig in de camper.

1. Tante Jo en Nonkel Georges:
    3 november 2019
    Terug in de bewoonde wereld,inderdaad mooie zonsondergang,hopelijk kun je genieten van een lekker wijntje! Groetjes van ons
  2. Adriaan en Sonja 👋👋:
    Machtig, nog veel plezier... 😋🙂👌
  3. Luc en Christine Depoortere-Windels:
    3 november 2019
    Weer een prachtige reis Rita en René 👍 geniet verder van jullie vakantie en blijft voorzichtig ❤
  4. Grote zus en schoonbroer:
    3 november 2019
    Mooie beelden van de zonsondergang,
    En genieten van de normale temperaturen bij een goed glaasje wijn.
    Groetjes
  5. Patrick vandromme:
    4 november 2019
    al heel wat afwisselende ervaringen opgedaan, geniet er nog maar goed van.
    je zal moeten vragen aan Geert dat hij ook zo'n lekkere wijn kan aanbieden de dinsdagnamiddag
    (misschien kan je ginder een deal maken met de wijnboer)
    nog veel plezier ginder
  6. Heidi: