Cairns beleven

29 september 2019 - Cairns, Australië

4 dagen Cairns zitten er op. Morgen vroeg gaan we de huurwagen ophalen en trekken we richting Cape Tribulation. Cairns is een rustig multicultureel stadje aan de oceaan met veel shops en restaurants van Duits tot Italiaans over Chinees en Koreaans ; voor elk wat wils. Er is een mooie wandelweg ( The Esplanade) langs de zee. Ons hotel (Caravella Backpackers) is gelegen langs die esplanade. De gemiddelde leeftijd ligt hier wel tussen de 25 en 30 jaar, maar er is een leuke sfeer en mooie kamers en een gezellige keuken waar de jongeren hun eigen maaltijd bereiden.

Wat deden we in Cairns ?

De eerste dag een beetje sightseeing, maar vooral acclimatiseren aan het zwembad na de lange vliegreis en de 8 uren tijdsverschil.

Verder de traditionele uitstappen nl naar Kuranda, een mooi (super toeristisch) stadje hoog in het regenwoud.Gelukkig zijn er nog 2 parken Koala en Bird park. Je ziet er talrijke inheemse dieren zoals Koala's en Kangoeroes en de papegaaien vliegen er rond je oren.

Een bezoek aan de weekend groenten en fruitmarkt en de Botanische tuinen mochten zeker niet ontbreken.

Vandaag hebben we nog een boottocht naar Fitzroy Island gemaakt. Een nationaal park, gelegen aan de rand van het Great Barrier reef, waar het heerlijk snorkelen was.

Morgen kijken we uit naar onze eerste ervaring met de huurauto en zeker het links rijden !

Nog veel groeten uit Aussie Land

Rene en Rita

PS :  bijna vergeten, maar het is hier 30 graden en veel zon.

1. Patrick vandromme:
    29 september 2019
    Dat ziet er allemaal zeer mooi en leuk uit, ik begin al jaloers te worden. Geniet er nog van
  2. Erna en Arnold:
    Ziet er nu al mooi uit.
  3. Ingrid Bincquet:
    29 september 2019
    We zijn benieuwd naar de huurauto!! Camper?? Voorzichtig en volop genieten.👍👍👍
  4. Johan Vanhuyse:
    29 september 2019
    mooie vogels zijn dat geen rosella's en dit ander dier is een soort reiger die derde foto is een kasuaris denk ik !!!
  5. Kathelijn:
    29 september 2019
    het moet daar zalig zijn Morgen een avontuurtje (links rijden ) in het grote avontuur Groetjes hier 18 graden met regen en wind
  6. Luc Espeel:
    30 september 2019
    Mooie foto's, leuke omschrijving van jullie belevenissen: Ik ben nu al jaloers. Hou jullie goed.
  7. Grote zus en schoonbroer:
    30 september 2019
    Ziet er allemaal mooi uit. Zal ook een nieuwe uitdaging zijn met de huurauto.
    Zijn pas deze nacht thuisgekomen van onze reis naar Normandië. Was heel leuk, goed gegeten en gedronken, en veel bezienswaardigheden gezien. Het weer is ook meegevallen.
    Geniet verder van jullie reis, en goed oppassen met de huurauto. Groetjes xxx
  8. Marc Eeckhaut:
    30 september 2019
    mooie foto's, ziet er daar heel leuk uit....genieten!!!
  9. Guido Degrauwe:
    30 september 2019
    Prachtige reis , so far so good.
  10. Tante Jo en Nonkel Georges:
    1 oktober 2019
    De verhalen klinken goed er is daar al veel te beleven,huurauto gezien en jullie nieuwe slaapplaats dat is ok en 30 gr is beter dan hier!veel regen en wind!grtjs van ons😘
  11. Mieke:
    1 oktober 2019
    Prachtige dieren , he ... ik kijk al uit naar het volgende verhaal :-)
  12. Gerda en Frans:
    2 oktober 2019
    Ja heel mooi , ik ben ook benieuwd naar het volgende verhaal 😊