Cape Tribulation en onderweg naar Yungaburra

3 oktober 2019

Na 4 dagen Cairns hebben we maandagmorgen onze huurwegen opgehaald : een Kia Sportage.

Niet alleen het links rijden was nieuw, maar ook de automatische versnellingsbak was iets anders, maar dat lukte vrij snel.  Bij het links rijden komen de auto's uit de verkeerde richting en je moet oppassen dat je niet uit gewoonte rechts rijdt, maar aandachtig zijn en "Hyacinth's" instructies zorgden er voor dat we op 2 missers na veilig op de eerste bestemming aankwamen. Na een stop in Palm Cove, een mooi kuststadje met een breed goudgeel strand en een mooie wandelboulevard met palmbomen (hoe kan het ook anders) zijn we nog gestopt in Mossman Gorge. Dit is een Nationaal Park rond de Mossman rivier. Blijkbaar een ideale zwemplaats voor de Aussies.

Na een oversteek met de ferry (duurt 5') over de Daintree Rivier kwamen we aan in Cape Tribulation. We logeerden er in een B&B de Cape Trib Farm, een fruitboerderij. Iedere morgen een maandje met vers fruit en 3 soorten zelfgemaakte fruitjam. Heel mooie bungalows en super vriendelijke eigenaars. Cape Tribulation is eigenlijk alleen een straat met 2 minimarkten, een informatiebureau en enkele restaurants. Maar, het is een onderdeel van het Daintree Nat.Park, met 2 heel mooie stranden aan beide zijden van de kaap.  De stranden lopen over in het regenwoud. Daarom zeggen ze hier "This is the place where the ocean meets the rain forest". Je kunt er ook heel mooie jungle tochten maken. Wel altijd opletten bij de kreken aan het strand. Er zitten blijkbaar reusachtige zoutwaterkrokodillen, maar die hebben we niet gezien.

De 1° avond hebben we de Cassawary café ontdekt. Met happy hour kon je daar een Jug(1Liter bier) voor 10 AUD (6,2€)kopen.

De laatste avond in de lodge hebben we zelf gekookt. Een superlekkere Australische steak met gebakken patatjes en tomaten...meer moet dat niet zijn.

Deze morgen zijn we vertrokken richting het binnenland naar de Atherton Tablelands.

Onderweg hebben we Granite Gorge bezocht waar een rivier stroomt tussen heel mooie granieten rotsen. Er leven rotswallaby's (een klein soort Kangoeroes) die komen eten van het aangekochte voedsel.

Nu zijn we aangekomen in ons hotel in Yungaburra om morgen door te rijden naar Mission Beach.

René en Rita

PS troost jullie, hier kan het ook regenen (maar duurt nooit lang)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke:
    Prachtig .
  2. Patrick vandromme:
    3 oktober 2019
    je hebt geluk, naar het schijnt rijden de camions ook links (hahaha)
    met wat je nu al gezien hebt is dit al een onvergetelijke reis zeker ?
  3. Devarwaere ronny:
    3 oktober 2019
    jullie verhaal van de eerste dagen is zeer mooi weergegeven, leuke fotos ook, geniet nu verder van jullie grote trip,het wordt een onvergetelijk avontuur,wees voorzichtig en geniet ervan.
  4. Heidi:
    Prachtige foto's!
  5. Marc Eeckhaut:
    Mooi...
  6. Luc Espeel:
    4 oktober 2019
    Mooi hoor. Prachtige foto's en een mooie omschrijving van jullie belevenissen.
  7. Tante Jo en Nonkel Georges:
    4 oktober 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto’s!
  8. Ingrid Bincquet:
    5 oktober 2019
    Tof dat we kunnen meegenieten! Ik dacht dat jullie met een mobilhome zouden reizen? Misverstand! Wel watertanden hoor! Zeer mooi! Hier duidelijk herfst.
  9. Oma en opa:
    5 oktober 2019
    Ingrid eerst z weken met een auto en dan van Darwin tot in Melbourne met een camper
  10. Patrick vandromme:
    7 oktober 2019
    ge gaat niet willen terugkomen zeker voor de paardenkoers morgen?
    groot gelijk, met al die mooie streken ginder
  11. Arlette De Koninck:
    7 oktober 2019
    Opgelet... die reusachtige zoutwaterkrokodillen zijn meesters in camouflage EN ze zijn de eerste 3 meter sneller op land dan jullie... we willen jullie nog graag terugzien, he!
  12. Oma en opa:
    7 oktober 2019
    Patrick nee denk het niet en niet alleen omdat de afstand zo groot is en het weer veel beter is maar het is tot nu toe een ongelooflijk mooie reis waar geen geen paardenmest tegen op kan .Geniet ervan groetjes