Townsville en Cairns

11 oktober 2019 - Cairns, Australië

Townsville, een leuke stad met enkele authentieke gebouwen. Zo ook onze lodge waar we een prima kamer hadden en heel vriendelijke eigenaars, waarvoor niets teveel was. Verder is er in Townsville (zoals alle badsteden) een leuke wandelboulevard met een uitgestrekt zandstrand, waar op een uitzondering na, geen mens te zien is. Op het einde is een "rockpool" omdat in zee zwemmen niet aan te raden is door de vele kwallen en onlangs was zelfs een haai gespot.

Maar de grote attractie van Townsville is Magnetic Island dat je met de ferry bereikt na 20'. Magnetic Island is een klein eiland (er is maar 20km geasfalteerde weg) maar het heeft prachtige baaien waar het heerlijk zonnen en snorkelen is. We zijn er dan ook 2 dagen naar toe geweest. Ik heb veel geluk gehad want de eerste dag op Nelly Bay heb ik een manta rog gespot wat voor mij Magnetic Island ongelooflijk maakt.

Vandaag zijn we dan terug gereden naar Cairns. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Josephine Falls en de Babinda Boulders (een magische plek voor de aboriginals), maar vooral een heel mooi park waarde rivier tussen prachtig uitgeslepen rotsen stroomt.

Nu zijn we terug in hetzelfde hotel in Cairns. We hebben 1750 km gereden en onvergetlijke plaatsen bezocht. De reis is tot nu toe vlekkeloos verlopen en alles wat we gepland hadden hebben we kunnen doen.  Dus... zeer tevreden !!

Morgenvroeg verlaten we de oostkust en vliegen we naar Darwin, gekend van Crocodile Dundee.  Daar begint dan maandag ons camper avontuur.

We kijken er echt naar uit. Het is voor ons de eerste keer met een camper en ook de eerste kampeerervaring. Benieuwd wat het zal geven.

We houden jullie op de hoogte.

René en Rita

PS. Wat het weer betreft : het gaat hier van heel zonnig tot af en toe een beetje bewolkt (zoals nu) maar het blijft 30°

1. Sonia:
    11 oktober 2019
    Ziet er ginder heel n zeker met het mooie weer, moet dit een zalige vakantie zijn.
    geniet nog verder, en mogen wij verder mee genieten.
    dada
  2. Vanhuyse Johan:
    11 oktober 2019
    Een mamta rog moet fantastisch zijn om dit in het echt te zien 1750 km gereden dat is ook niet niks moet een fantastische ervaring zijn!! Nu met de camper geniet ervan en hou het vooral veilig !! 🚌🚌🚌🚌
  3. Mieke:
    <3 <3 <3
  4. Arlette De Koninck:
    11 oktober 2019
    Darwin, dat wordt zuchten en zweten... als het te warm wordt... een duik in The Waterfalls van Lichtfield National Park kunnen we aanraden... wij komen ook :-) !
  5. Marc Eeckhaut:
    11 oktober 2019
    mooie foto's en verslagen, jullie zijn aan een prachtige reis bezig...
  6. Tine:
    11 oktober 2019
    Super om vanop afstand een beetje te kunnen meegenieten van jullie fantastische reis. Geniet ervan met volle teugen zou ik zeggen hou Glenneke een beetje in de gaten;)
  7. Tante Jo en Nonkel Georges:
    12 oktober 2019
    Weer super mooie beelden en het snorkelen ook mee gevallen,meer moet dat niet zijn👍😄
  8. Renata Pante:
    13 oktober 2019
    Ziet er geweldig uit. Geniet er van